پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مسیر شغلی : به مجموعه ای از کارها و مشاغلی اشاره می کند که افراد در مدت زندگی کاری خود بر عهده می گیرند عمده ترین کاربرد اصطلاح مسیر شغلی عبارت است از پیشرفت در کار.

در برخی موارد اصطلاح مسیر شغلی دلالت بر یک شغل یا حرفه داشته و مستلزم سطوح بالایی از تربیت و آموزش بوده است اصطلاح مسیر شغلی به هر تعهد بلند مدتی که همراه با سرمایه گذاری روان شناختی وسیع دریک حرفه یا یک سازمان باشد دلالت دارد. شاین کلمه مسیر شغلی را داری معنای درونی و بیرونی می داند به نظر ایشان مسیر شغلی درونی شامل احساس درونی است که فرد نسبت به زندگی کاری خود معمول می دارد.

  • ۰
  • ۰

امروزه بسیاری از پدران به بهانه های مختلف، تحصیل و تربیت فرزندان خود را دنبال نمی کنند؟.

برخی از آنها حتی نمی دانند که فرزندان آنها در کدام مدرسه درس می خواند. زمانی که مدارس برای اولیاء کلاس های توجیهی یا آموزش خانواده دایر می کند بیش از 80 درصد حاضرین مادران هستند. تضعیف نقش پدران در تعلیم و تربیت فرزندان انسان را متحیر می کند البته این هم عوامل مربوط به خود دارد که در جای خود قابل بررسی است. اما سپردن همه مسئوایت در خانواده به مادر اشتباه بزرگی است مادر بدون پدر چگونه می تواند این همه مسئولیت های گسترده را در خانواده بدوش بگیرد؟ و چگونه مادرها بدون کمک پدرها می توانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند؟

متاسفانه بیشتر مادران جامعه ی ما سعی می کنندکه نقاط ضعف فرزندان خود را ازپدران مخفی نگه دارند.

برخی از پدران هم از این مسئله راضی به نظر می رسندچون فکر می کنند که این مسئله می تواند حربه ای باشد که مادران از آن برای رسوایی و تهدید فرزندان خود استفاده نمایند. حربه ای که به خیال آنها می تواند در تربیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان کار ساز باشد.اما نمیدانند که همین امر موجب دور شدن هر چه بیشتر فرزند از پدر می شود. این بازی مادر و فرزند در نهایت فرزندان را قربانی خواهد کرد.

  • ۰
  • ۰

مقدمه:

مفهوم خود از موضوعاتی است که در دهه های اخیر اهمیتی بسیار یافته و در کانون توجه اغلب روان شناسان قرار گرفته است و توجه به آن بعنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی روان شناختی هم چنان رو به افزایش است. نه تنها روان تحلیلگرها بلکه شناخت گرایان و رفتارگرایان نیز در کاربردهای بالینی و تربیتی به خود توجه می‌کنند. روان شناسان شخصیت و روان شناسان اجتماعی و تحولی نیز بیش از پیش پژوهشها را متوجه و معطوف به خود کرده اند و حتی نظریه های جدید هوش نیز رجوعی به خود دارند. (Bandura,1993)

  • ۰
  • ۰

یکی از ویژگی های قرن حاضر، کثرت، پیچیدگی و تنوع روز افزون عوامل و پدیده های زندگی است. این امر، به طور مستقیم و غیر مستقیم، بر شرایط روانی انسان اثر می گذارد. محرک های تأثیرگذار روی ذهن و روان انسان، او را به پاسخ دادن و عکس العمل نشان دادن وادار می کند. طبیعی است که هر چه محرک ها بیشتر باشد، میزان پاسخ ها و عکس العمل های بیشتری را طلب می کند و برای ارائه پاسخ بیشتر و عکس العمل نشان دادن، ذهن فرد، به فعالیت بیشتری نیازمند است.

در نتیجه، انسان مجبور می شود قوای ذهنی و فکری خود را به مسائل گوناگون و متنوع تر و گسترده تری اختصاص دهد و بیشتر از گذشته، تلاش ذهنی داشته باشد. در واقع، این ویژگی، انسان را از جنبه ذهنی و فکری، بیشتر درگیر کرده است و ذهن او را به تفرقه و آشفتگی فکری سوق می دهد و می توان گفت که ارمغان قرن حاضر، آن است که انسان به مرور زمان، تمرکز فکر و اندیشه خود را از دست می دهد و به سوی تفرقه فکر روی می آورد.

  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات : 27 صفحه

چکیده

مقدمه

تعریف آموزش و پرورش

اهمیت آموزش ابتدایی

اهداف آموزش و پرورش

اهداف آموزش و پرورش ابتدایی

نظام آموزشی ایران

آموزش معلمین پیش‌دبستانی و ابتدایی

استخدام معلمین

آموزش معلمین مقطع متوسطه

تاریخچه‌ی آموزش و پرورش ایران

آموزش پیش از دبستان (دوره‌ی آمادگی) در ایران

آموزش دوره‌ی ابتدایی ایران

دوره‌های آموزش عالی ایران

ساختار آموزش عالی در اسپانیا

بکارگیری و استخدام نیروهای تربیت‌معلم در ایران

گزینش تربیت‌معلم در ایران

استخدام و جذب معلم

آموزش معلمین پیش‌دبستانی و ابتدایی در اسپانیا

شرایط استخدامی معلمین

آموزش معلمین مقطع متوسطه

نتیجه گیری

منابع

خرید و دانلود - 27000 تومان