پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

۱۴۰ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فردریک فروبل، بنیانگذار کودکستان
ایشان مرحله پیش از دبستان را گامی اساسی در پلکان تجربه ی زیستی می دانست .ایشان عقیده داشت:

- هدف آموزش وپرورش باید رشد طبیعی کودکان باشد.

- برنامه درسی کودک ـ محور و بر پایة طبیعت و علائق کودکان باشد.

- وضعیت کودک محترم شمرده شود.

- برنامه‌ها، نظامدار و سازمان یافته و در جهت پیشرفت گام به گام کودک باشد ،

- تعادل بین آزادی و ساختار را حفظ کند.

- بازی اساسی‌ترین پایه برای رشد کودک محسوب می‌شود.باید قسمتی از برنامة روزانه را به بازی آزاد اختصاص داد.

  • ۰
  • ۰

یک کودک 3 یا 4 ساله باید مفاهیم زیر را بدرستی درک کند و توانایی هایی ذیل را دارا باشد. مفاهیمی که باید بداند، درک کند و در صورتی که از او سوال شد بدرستی جواب دهد. کم و زیاد، بزرگ و کوچک، دور ونزدیک، جلو وعقب، بالا و پایین، سطح و عمق (ارتفاع)، کوتاه و بلند، کلفت و نازک و ...

مثلاً کودک توپی را که روی میز و زیر میز است یا از میز دور است تشخیص دهد و اگر از او سوال شد که کدام توپ دورتر است یا کدام گلدان روی میز است بدرستی جواب دهد.

  • ۰
  • ۰

مرحله اعتماد در برابر بى‏اعتمادى (از تولد تا یک سالگى)
در این مرحله کودک نیاز دارد با دیگران رابطه برقرار کند تا از این راه نیازهاى خود را تأمین کند. این نیازها عبارتند از: صحبت، توجه، غذا دادن و نوازش کردن. معمولاً کودک این نخستین رابطه را با مادر برقرار مى‏کند. او باید بتواند در کنار مادرش احساس ایمنى به دست آورد، یعنى این احساس را که مادر به طور دائم براى ارضاى نیازهاى وى در کنارش قرار دارد. مراقبت‏هاى منظم و محبت‏آمیز براى ایجاد احساس اعتماد در کودک ضرورى است. خصیصه تکرارى و کافى بودن این مراقبت‏ها موجب مى‏شود که بعدها کودک بتواند ناکامى موقت را بهتر تحمل کند، زیرا در این مرحله او تا حدى نسبت به محیط اعتماد حاصل کرده است. احساس ایمنى شرط هر نوع پیشرفت بعدى است. کودک نمى‏تواند استقلال یابد، مگر آنکه نسبت به "دلبستگى"هاى خویش اطمینان یابد و بداند که در این جهان نقش و جایى دارد.

  • ۰
  • ۰

تعریف آموزش ریاضی به کودکان پیش دبستانی

منظور از آموزش ریاضی در پیش دبستانی ،زمینه سازی تشکیل مفهوم عدد ومقدار ،برای مراحل بعدی تعلیم وتربیت یعنی دبستان می باشد .

ریاضی فکر کردن است ،ریاضی بعنوان ابزاری که انسان در زندگی روزمره از آن استفاده می کند.ریاضی بیان روابط است وهمچنین ریاضی بعنوان دانش ناب بشری است .

ضرورت واهمیت آموزشی مفاهیم ریاضی درپیش از دبستان:

دوران پیش از دبستان دارای حساسیت زیادی می باشد زیرا یادگیری سریع تر وآسان تر انجام می گیرد بطور کلی آموزش ریاضی دارای دو اثر شامل است : 1- فردی (که باعث رشد ذهنی – نظم فکری – دقت وتمرکز – تجزیه وتحلیل واستدلال می شود) 2- اجتماعی( که باعث رشد علمی و اجتماعی و صنعتی می شود.)

نظر یه ادوارد دبونو: تفکر خلاق نوعی مبادله ی اطلاعات است که بااستفاده از روش های مختلف این مبادله اطلاعات صورت می گیرد . ریاضی نیز دراین مبادله اطلاعات نقش دارد.

  • ۰
  • ۰
     
تعداد صفحات : 66 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت مسئله

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

اهداف تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری

حوزه خصوصی

حوزه عمومی

موانع و مشکلات مشارکت سیاسی

نمونه های مشارکت ناموفق زنان علل و موانع آن

موانع و مشکلات اقتصادی زنان در جامعه

عدم آگاهی زنان از حقوق خویش مانع عمده مشارکت زنان

نظر جامعه شناسان در مورد مشارکت زنان

نظریات فمینیستی

مشارکت زنان از نگاه قرآن و سنت

پیشینه تحقیق

پیشینه های تحقیق انجام شده در ایران

پیشینه تحقیقات انجام شده در جهان

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق

نمونه آماری و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

طرح تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعریف عملیاتی واژه ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل یافته های آماری

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

خلاصه و نتیجه گیری

منابع

پرسشنامه

خرید و دانلود - 6600 تومان
  • ۰
  • ۰
     
تعداد صفحات : 68 صفحه

مقدمه

فرضیات

هدف

اهمیت

محددویتهای تحقیق

تعریف عملیاتی

نظریات پیشوایان ودانشمندان درمورد بازی

مقاصد بازی

رشد جسمی

رشد ذهنی

رشد عاطفی

رشد خلاقیت

مراحل رشد بازی

خصوصیات وسایل بازی کودکان پیش دبستانی

همبازی کودک

محیط بازی

روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه

روش نمونه گیری

اندازه نمونه

ابزار و وسا یل تحقیق

اجرای آزمایشی پرسشنا مه

پرسشنامه والدین

پرسشنامه کودکان

پرسشنامه مربیان

منابع

خرید و دانلود - 6000 تومان
  • ۰
  • ۰
     
تعداد صفحات : 93 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

اهداف کلی

اهداف جزئی

مفاهیم و تعاریف عملیاتی

متغیر وابسته

تعریف عملیاتی متغیر وابسته (سبک زندگی)

متغیرهای مستقل

سازمانبندی تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

سبک زندگی

تاریخچه

جامعه مصرفی و سبک زندگی

هویت

ارزش

پیشینه نظری

مبانی و مواضع نظری

نظریه یادگیری مشاهده ای

نظریه مارپیچ سکوت

نظریه کاشت

نقد پیشینه نظری

پیشینه تجربی

تحقیقات صورت گرفته در زمینه سبک زندگی

نقد پیشینه تجربی

رسانه

ارتباط جمعی- تاریخچه رسانه های جمعی

کارکرد رسانه های جمعی

وظیفه رسانه چیست؟

قدرت تأثیر رسانه های جمعی

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه

جامعه آماری

روش نمونه گیری

روش تحقیق

ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

آمار توصیفی

آمار استنباطی

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشنهادات تحقیق

محدودیت های تحقیق

منابع

ضمایم

پرسشنامه

خرید و دانلود - 12000 تومان
  • ۰
  • ۰
     
تعداد صفحات : 100 صفحه

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهداف پژوهشی

اهمیت و ضرورت پژوهش

فرضیه

تعاریف نظری شیوه های فرزند پروری

تعریف عملیاتی شیوه های فرزند پروری

تعریف نظری سلامت روانی

تعریف عملیاتی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مقدمه

فرزند پروری

طلاق والدین

فوت یکی از والدین

شیوه های برقراری ارتباط با فرزندان

راهکار برای مشکلات نوجوانان

مشکلات رفتاری کودکان متاثر از

اصول تربیت سازنده فرزندان

فرزندپروری فعالانه

نقش خانواده برسلامت روان

خانواده واهمیت آن در دوران کودکی

رشد شخصیت کودکان در محیط خانواده

نقش تربیت در سلامت روان کودکان

رعایت حقوق دیگران

تزکیه ی نفس

فرزند پروری والدین با کودک

رابطه فرزند پروری والدین و تأثیر آن بر سلامت روان

خانواده و نقش های آن

اهمیت خانواده

تربیت و نقش آن در خانواده

نقش پدر و اهمیت حضور او در خانواده

نقش مادر و اهمیت حضور او در خانواده

عوامل موثر بر روابط والد و فرزندی

نظریه های سبک های فرزند پروری

نظریه گوردن

نظریه درایکورز

الگوی زیگلمن

الگوی وینتر باتوم

خانواده و سلامت روانی فرزندان

مفاهیم و تعاریف روابط انسانی

موضوعات مهم در تربیت فرزندان

مفاهیم و تعاریف سلامت روانی

راهبردهای ایجاد بهداشت روانی

سلامت روانی

الگوی وینتر باتوم

تعریف بهداشت و سلامت روانی در مکاتب مختلف

دیدگاه صاحبنظران درباره بهداشت سلامت روانی

نقش خانواده در سلامت روانی

بهداشت روانی و بلوغ

فرزندان خانواده های پذیرنده

نحوه رفتار با فرزند سالم از نظر روانی

عوامل موثر بر سلامت روانی

سایر عوامل اثر گذار بر روی سلامت روانی خانواده

نظام اجتماعی و اقتصادی والدین

نقش اقتصاد در خانواده

برخی عوامل موثر بر سلامت روان

معنویت در خانواده امروز

راه کارهای تقویت معنویت درخانواده ها

تقویت پیوند والدین با معنویت

تبین آثار معنویت در زندگی

معرفی الگوها و اسطورهای معنوی و اخلاقی

تحقیقات صورت گرفته داخل از کشور

پژوهش های انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه آماری و روش نمونه گیری

پرسشنامه فرزند پروری

پرسشنامه سلامت عمومی (28GHQ)

فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه

محدودیت های پژوهش

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع

ضمایم

پرسشنامه

خرید و دانلود - 10000 تومان
  • ۰
  • ۰

بسیاری از اولیا برای کمک به کودک خود در آموختن ریاضیات ، سعی میکنند به روشهای  گوناگون متوصل شوند تا مفاهیم پیچیده ی  ریاضی را به او بیاموزند . برای اینکه کودک بهترین کمک را دریافت کند ، باید هدف را ایجاد اشتیاق هرچه بیشتر در نظر گرفت و سعی کرد تا آنجا که ممکن است فشار را   کاهش  داد . انگیزه ی یادگیری را با نشان دادن کاربرد گسترده ریاضی در زندگی روزمره و اینکه خود اولیا احساس منفی خود را از ریاضی به کودک القا نکنند ،  می توان  قوی تر ساخت. 

سعی کنید احساس شخصی شما نسبت به ریاضی ، شناخت کودک را از دنیای اعداد و محاسبات تحت تاثیر قرار ندهد. با کاربرد روزمره ریاضی در زندگی ، کودک به اهمیت  این مهارت پی خواهد برد. مثلا به هنگام پرداخت صورت حساب خرید یا اندازه گیری متراژ منزل یا محاسبه وزن مواد غذایی در آشپزی ، می توان کودک را به کمک طلبید . با توضیح شغل های مختلف مثل مهندسان ، دارو سازان  و  ستاره شناسان ، دید گاه او به کاربرد ریاضی گسترده تر خواهد شد.

امروزه ریاضیات با رویکرد عملی و کل نگر (مفهومی) آموزش داده می شود. برای مثال، دانش آموزان به جای آن که جدول ضرب را به حافظه بسپارند، با استفاده از چیزهایی که می توانند لمس کنند و حس کنند، شیوه های ضرب کردن را بررسی می کنند یا آنان می توانند با دوستانشان آزمایش هایی انجام دهند و ببینند سه کودک که هر کدام دو مداد در دست دارند، در مجموع شش عدد مداد به همراه دارند. 

از کودک بخواهید وزن اشیا ، لوازم منزل ، کتاب و ... را حدس بزند . خود شما هم حدس بزنید و بعد با ترازو تعیین کنید که کدام یک  نزدیکتر حدس زده است .    یک  روش دیگر جمع زدن اندازه ی  قد یا وزن اعضای خانواده است تا معلوم شود در مجموع قد یا وزن خانواده  شما چقدر است .این روش برای تمرین جمع اعداد سه  یا دو  رقمی مناسب است. بازی های خرید و فروش با مقدار های مختلف پول کودک را با مفهو م پول و محاسبه آن آشنا می کند . 

بنابراین، باید در پی راه هایی باشیم که آموزش ریاضیات را در منزل بسط دهیم. ما باید ریاضیات را برای فرزندانمان واقعی سازیم. فعالیت های زیر می توانند به شما کمک کنند تا به کودکانتان نشان دهید که ریاضیات بخش زیادی از زندگی روزانه ما را تشکیل می دهد.

  • ۰
  • ۰
     
تعداد صفحات : 87 صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

اهداف تحقیق

هدف کلی

اهداف جزئی

فرضیه‌های تحقیق

فرضیه اصلی تحقیق

فرضیه های فرعی تحقیق

تعریف اصطلاحات

تعاریف مفهومی اصطلاحات

تعاریف عملیاتی اصطلاحات

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

خودکارآمدی معلم

خودکارآمدی معلم چیست و چرا اهمیت دارد؟

اقسام خودکارآمدی

خودکارآمدی برای عملکرد

خودکارآمدی برای یادگیری

دیدگاه اشتون

مقیاس کوتاه میگلی و همکاران

دیدگاه و مقیاس گیبسون و دمبو از خودکارآمدی معلم

مدل چند بعدی تاشانن- موران و همکاران

جنسیت و خودکارآمدی

تأثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی باورهای خودکارآمدی

نقش باورهای خودکارآمدی در انگیزش افکار و انتخاب اهداف آگاهانه

تأثیر بافت خانواده بر باورهای خودکارآمدی

تأثیر دوستان و همسالان

نقش مدرسه

رشد خودکارآمدی به واسطه تجارب مرحله گذار نوجوانی

خودکارآمدی مرتبط با بزرگسالی

راهبردهای بهبود خودکارآمدی

چگونگی تاثیر درک خود کارآمدی بر تجربه و فعالیت

مراحل رشد خودکارآمدی

کارآمدی معلم

برخی از نظریه های مربوط به خودکارآمدی

انگیزش

تحقیقات جدید مربوط به انگیزش نو ظهور

پاداش درونی و جریان

مفهوم انگیزش پیشرفت

عوامل ایجاد انگیزش

پژوهش هاى مربوط به انگیزش

نقش انگیزش در یادگیرى

برخی از نظریه های انگیزش

پیشرفت تحصیلی

تعاریف پیشرفت تحصیلی

معیارهای پیشرفت تحصیلی

عوامل مهم تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی

اضطراب پیشرفت

دلایل اضطراب پیشرفت

کاهش اثرات منفی اضطراب

خانواده و پیشرفت تحصیلی

ارزشها و انتظارات والدین و پیشرفت تحصیلی

شرایط اجتماعی و اقتصادی و پیشرفت تحصیلی

سطح تحصیلات والدین و پیشرفت تحصیلی

مدرسه و پیشرفت تحصیلی

انتظارات معلم و پیشرفت تحصیلی

نمره و ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی

خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج کشور

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق

روش تحقیق

جامعه آماری، گروه‌های نمونه و روش نمونه‌گیری

نحوه‌ی جمع آوری اطلاعات و روایی و پایایی آنها

پرسشنامه مهارت‌های خودکارآمدی

پرسشنامه انگیزش

روش اجرا

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

آمار توصیفی

آمار استنباطی

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه

خلاصه تحقیق (نتیجه گیری)

نتیجه گیری برآمده از آمارتوصیفی

نتیجه گیری برآمده ازآماراستنباطی

پیشنهادات تحقیق

پیشنهادات آتی

فهرست منابع

خرید و دانلود - 10000 تومان