پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

پایان نامه رشته علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات : 99 صفحه

مقدمه:

هوش معنوی برای نخستین بار در سال 1996 توسط استیونز مطرح شد. بعد در سال 1999 توسط امونز گسترش یافت. امونز (2000) پیدایش سازه هوش معنوی را به عنوان کاربرد ظرفیتها و منابع معنوی در زمینه ها و موقعیت عملی درنظر می گیرد. به عبارتی، افراد زمانی هوش معنوی را به کار می گیرند که بخواهند از ظرفیت ها و منابع معنوی برای تصمیم گیری های مهم و اندیشه در موضوعات هستی یا تلاش در جهت حل مسئله روزانه استفاده کنند. وی هوش معنوی را چارچوبی برای تشخیص و سازماندهی مهارتها و قابلیت هایی که مستلزم کاربرد انطباقی معنویت است، تعریف می کند. او پنج مؤلفه برای هوش معنوی پیشنهاد می کند که شامل موارد زیر است: 1) ظرفیت تعالی، گذشتن از دنیای جسمانی و مادی و متعالی کردن آن؛ 2) توانایی ورود به حالتهای معنوی از هوشیاری؛ 3) توانایی آراستن فعالیت ها، حوادث و روابط زندگی روزانه همراه با احساس تقدس؛ 4) توانایی استفاده از منابع معنوی برای حل مسائل زندگی و 5) توانایی رفتار فضیلت مابانه مانند بخشش، سپاسگزاری، فروتنی و احساس شفقت (امونز،2000).

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

فرضیات تحقیق

سوالات پژوهش

اهداف پژوهش

اهداف کلی

اهداف جزئی

متغیرهای پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی

تعریف عملیاتی متغیرها

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

مبانی نظری پژوهش

هوش معنوی

مفهوم هوش

معنویت

انواع هوش

مفهوم هوش معنوی

اندازه گیری هوش معنوی

مؤلفه های هوش معنوی

مولفه های هوش معنوی در اسلام

ابعاد هوش معنوی

رشد هوش معنوی

کاربردهای هوش معنوی

مدل های هوش معنوی

مدل آمرام

مدل کینگ

هیجان

تاریخچه ی هوش هیجانی

پیامدهای هوش هیجانی

رویکردهای هوش هیجانی

رویکرد توانایی (اصیل و غیر ترکیبی)

رویکرد مختلط (یا ترکیبی)

نظریه ها و تعاریف هوش هیجانی

نظریه های هوش هیجانی

اشترنبرگ

گاردنر

سالوی ومایر

بار-آن

گلمن

هوش هیجانی و تاثیرات آن بر برآیندهای سلامتی

پیشرفت تحصیلی

اهمیت پیشرفت تحصیلی

اهمیت پیش بینی پیشرفت تحصیلی از لحاظ کاربردی

اهمیت پیش بینی پیشرفت تحصیلی از نظر کارآیی نظام آموزشی

پیشینه پژوهش

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه آماری و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

ابزار گردآوری اطلاعات

روایی و پایایی پرسشنامه

روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه

فرضیات تحقیق

فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیری اطلاعات

مقدمه

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادهات

محدودیت های پژوهش

منابع فارسی

منابع لاتین

خرید و دانلود - 65000 تومان
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات : 75 صفحه

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار بود. در این پژوهش نمونه و روش نمونه گیری، روش نمونه گیری در دسترس بود که از بین کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز شهرستان سبزوار تعداد 60 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند.برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (LSI) و پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس استفاده شده است. طرح تحقیق از نوع همبستگی بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان سبزوار رابطه معنی داری وجود دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

فرضیات تحقیق

فرضیه کلی

فرضیات فرعی

سوالات پژوهش

اهداف کلی

اهداف جزئی

متغیرهای پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی

تعریف مفهومی

تعریف عملیاتی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

مبانی نظری پژوهش

سبک های یادگیری

تعریف سبک

تعریف سبک شناختی

سبک های یادگیری از نظر کلب

سبک یادگیری واگرا

سبک یادگیری جذب کننده

سبک یادگیری همگرا

سبک یادگیری انطباق یابنده

انواع سبکهای شناختی

مقاومت در برابر انعطاف پذیری

متعارف بودن در برابر فردیت

سبک های مفهوم سازی

سبک های بخش بخش سازی

واگرایی در مقابل همگرایی

جذب کننده در برابر انطباق یابنده

پردازش کننده کلامی در برابر دیداری

سبک شناختی تکانشی در مقابل تاملی

سبکهای پیچیدگی شناختی در برابر سادگی شناختی

سبکهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

مهارت های مقابله با استرس

استرس به عنوان پاسخ درونی

مقابله با استرس

انواع روشهای مقابله

شیوه های مقابله

اقدامات در جهت کنترل استرس

منابع لازم برای مبارزه با استرس

ادبیات نظری

راههای مقابله با استرس از دیدگاه پزشکی

دیدگاه روانشناسی

شخصیت نوع اول

دومین نوع شخصیت

سومین نوع شخصیت

مقابله با استرس از نظر دیدگاه فولکمن و لازاروس

انواع روشهای مقابله از نظر فولکمن و لازاروس

پیشینه پژوهش

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج کشور

نتیجه گیری

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

روش میدانی

ابزار گردآوری اطلاعات

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (LSI)

پرسشنامه مقابله با موقعیت های فشارزا (CIS)

روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه

آمار توصیفی متغیرهای پژوهش

آزمون کالموگروف اسمیرنوف

آزمون نرمال بودن متغیرها

فرضیات تحقیق

نتیجه گیری

فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیری

مقدمه

فرضیات و نتایج آماری

پیشنهادهات

محدودیت‌های تحقیق

منابع

خرید و دانلود - 50000 تومان
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات : 122 صفحه

مقدمه

رشد اجتماعی فرآیندی است که در آن انگیزه، نگرش، هنجارها، مهارت ها و رفتارهای فرد شکل می گیرد. اکتساب و به کارگیری مهارتهای اجتماعی، یکی از مؤلفه های اصلی رشد اجتماعی محسوب می شود. کودکان در دنیایی اجتماعی متولد شده و از طریق تعامل با دیگران، به لحاظ اجتماعی رشد می کنند.فرآیند رشد اجتماعی تا پایان زندگی ادامه می یابد؛ زیرا فرد همواره تحت تأثیر افراد و نهادهای اجتماعی قرار می گیرد. اجتماعی شدن مستلزم بسیاری از رفتارها مانند مهارتهای اجتماعی، مهارتهای جسمی و حرکتی، خلق وخوی، ارزشها، معارف، نگرشها، رفتار بهنجار و طبع و نظم است.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

فرضیات تحقیق

فرضیه کلی

فرضیه فرعی

سوالات پژوهش

اهداف کلی

اهداف جزئی

متغیر وابسته

متغیر مستقل

متغیر کمی

متغیر کیفی

متغیر تعدیل کننده

متغیر کنترل

متغیر مزاحم

متغیر مستقل

متغیر وابسته

متغیر کمی

متغیر کیفی

متغیر تعدیل کننده

تعریف مفهومی متغیرها

نیازهای روانی و عاطفی

رشد اجتماعی کودکان

نیازهای روانی و عاطفی

رشد اجتماعی کودکان

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

مبانی نظری پژوهش

نیازهای روانی و عاطفی (هوش عاطفی)

تاریخچه ی هوش هیجانی

پیامدهای هوش هیجانی

رویکردهای هوش هیجانی

رویکرد توانایی (اصیل و غیر ترکیبی)

رویکرد مختلط (یا ترکیبی)

نظریه ها و تعاریف هوش هیجانی

نظریه های هوش هیجانی

اشترنبرگ

گاردنر

سالوی ومایر

بار-آن

گلمن

هوش هیجانی و تاثیرات آن بر برآیندهای سلامتی

رشد اجتماعی کودکان

مهارت های اجتماعی

تعاریف مهارتهای اجتماعی

انواع مهارتهای اجتماعی

اهمیت و ضرورت آموزشهای مهارتهای اجتماعی

نقش مهارتهای اجتماعی در مدرسه

دلایل نارسایی مهارتهای اجتماعی

ماهیت مهارت اجتماعی

آغاز گری و خاتمه دادن

ویژگی های مهارتهای اجتماعی

منافع مهارتهای اجتماعی

تأثیر مهارتهای اجتماعی بر روابط میان فردی

مراحل آموزش مهارتهای اجتماعی

رویکردهای مهم در آموزش مهارتهای اجتماعی

شیوه های مداخله کنشگر

شیوه مداخله یادگیری اجتماعی

روشهای مداخله شناختی - رفتاری

نظریه های مربوط به تحول مهارتهای اجتماعی

نظریه روان پویشی فروید

نظریه اریکسون

نظریه پیاژه

نظریه کلبرگ

نظریه بندورا

نظریه آلبرت آلیس

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

روش میدانی

ابزار گردآوری اطلاعات

نمره گذاری پرسشنامه

مولفه های پرسشنامه

روایی و ابزار های اندازه گیری

روایی درونی

روایی بیرونی

روایی محتوایی

روایی سازه

پایایی

روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه

آزمون کفایت نمونه گیری (KMO)

شاخص Kaiser-Mayer-Olkin , KMO

آمار توصیفی متغیرهای پژوهش

آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش

آزمون نرمال بودن متغیر نیازهای روانی و عاطفی

آزمون نرمال بودن متغیر مسئولیت پذیری

آزمون نرمال بودن متغیر انجام کارهای شخصی

آزمون نرمال بودن متغیر داشتن هدف و جهت

آزمون نرمال بودن متغیر اعتماد کودکان

فرضیات تحقیق

نتیجه گیری

فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیری پژوهش

مقدمه

خلاصه پژوهش

نتیجه گیری و تفسیر نتایج

پیشنهادهات

منابع فارسی

خرید و دانلود - 65000 تومان
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات : 25 صفحه

فهرست مطالب:

فصل اول: آشنایی با مکان کار آموزی

تاریخچه

اهداف و وظایف

شکل گیری و پیدایش روابط عمومی در جهاد کشاورزی

اهداف و وظایف دفتر آمار و اطلاعات جهاد کشاورزی

فصل دوم: آشنایی با واحد کارآموزی (امور مالی)

تشکیل واحد امور مالی از چند قسمت

سیستم کاری امور مالی

نحوه اجرای مناقصه

حسابداری مدارک امور مالی

حسابهای اموال

نمونه فرم ها

فصل سوم

گزارش کارهای انجام شده در دوره کارآموزی

مثال عملیاتی در مورد جهاد کشاورزی

پیشنهاد و انتقادها

خرید و دانلود - 7000 تومان